,

Reparatiebedrijf is vaak sneller dan via de verzekeraar

Reparatiebedrijf is vaak sneller dan via de verzekeraar

Smartphone kapot? Welke stappen moet u nemen?

Heb je een kapotte smartphone, waar doe je dan verstandig aan? Soms is het voor smartphonegebruikers voordeliger om zelf hun telefoon te laten maken, dan via de verzekeraar. Verzekeraars doen over het algemeen steeds moeilijker over de reparatie. Gebleken is dat wanneer er een nieuwe smartphone op de markt is gekomen, oude toestellen opvallend vaak in de toiletpot vielen. Uit statistieken van verzekeraars is gebleken dat er een piek was in de meldingen van kapotte mobieltjes, o.a. was dit zichtbaar na de introductie van de iPhone 3. Door dit soort praktijken hebben verzekeraars de voorwaarden strenger gemaakt.

Aangezien mensen een kapot scherm of b.v. een niet goed werkende homeknop het liefst zo snel mogelijk gerepareerd willen hebben, gaan ze zelf op zoek om op een snelle manier dit mankement te laten verhelpen. Daar profiteren (nieuwe) reparatiebedrijfjes van. Bij deze bedrijven stromen de aanvragen tot reparatie binnen. Zij voeren de reparatie vaak in een halfuur uit en klanten kunnen meekijken terwijl hun smartphone gerepareerd wordt. Bij Verzekeraars daarentegen duurt het vaak een stuk langer voordat je toestel weer in orde is. Je smartphone wordt opgestuurd, je bent je toestel een aantal weken kwijt en krijg je het vaak terug leeg van alle data.

Heeft het zin om je smartphone te verzekeren?

De premie kost je jaarlijks tussen de 50 en 200 euro, afgezien dat je een eigen risico van vaak tientallen euro’s hebt. De voorwaarden van dekking van de verzekering verschillen. Ook is een leentoestel niet standaard inbegrepen. De consumentenbond meldde dit jaar dat slechts 9 van de 22 verzekeringen een voldoende scoren wat betreft het dekken van kapotte mobieltjes. Om deze feiten is het verstandig om er kritisch naar te kijken. Telefoonverkopers adviseren je vaak nogal dwingend om een verzekering af te sluiten bij de koop van je nieuwe toestel. Voordat je hierover een beslissing neemt moet je goed de tijd nemen om naar de voorwaarden en de prijs van de verzekering te kijken en je afvragen of je het echt nodig hebt. Wij hebben hier overigens ook een uitgebreid artikel over geschreven of het verstandig is om uw telefoon te verzekeren: Telefoon verzekeren of niet?

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je twijfelt over een verzekering bij de aankoop van een nieuwe smartphone:

1. Je telefoon heeft garantie.

Ieder smartphone heeft fabrieksgarantie. Per merk kan dit variëren, bij b.v. Apple heb je 12 maanden garantie en bij Samsung heb je zelfs recht op 24 maanden garantie na aankoop van je toestel. Mocht je toestel uit zichzelf kapot gaan, kan je dus je telefoon gewoon terugsturen naar de verkoper of de fabrikant.

2. Je bent misschien al verzekerd

Wat veel mensen niet weten is dat wanneer ze een allrisk inboedelverzekering hebben en ze laten hun mobieltje binnenshuis vallen dit wordt gedekt via deze verzekering. De inboedelverzekering is ook uit te breiden met een buitenshuis dekking. Je smartphone is dan ook buiten je huis gedekt voor schade, diefstal en in sommige gevallen zelfs voor verlies. Als je naar het buitenland gaat, sluiten de meeste mensen een reisverzekering af en wordt verlies, schade of diefstal gedekt door deze verzekering.

3. Check goed de voorwaarden

Je moet goed de voorwaarden checken. Het is dus belangrijk om goed de kleine lettertjes te lezen. Als er bijvoorbeeld staat dat je bent gedekt voor diefstal wil dat nog niet zeggen dat iedere vorm van diefstal hieronder valt. Het kan zijn dat alleen diefstal uit een auto wordt gedekt en niet als de telefoon b.v. uit je zak wordt gerold. Bij verlies van je smartphone keert ook niet elke verzekeraar de schade uit. Het is dus verstandig om de voor- en nadelen om een smartphone te verzekeren goed af te wegen.

Repareren bij Repair IT Now

Ook Repair IT Now probeert de klanten zo snel en goed mogelijk te helpen om hun kapotte smartphone te repareren. Voor vakkundige reparaties kunt u bij ons terecht. Door jarenlange ervaring en passie voor het vak kunt u erop vertrouwen dat de reparatie van uw smartphone bij ons in goede handen is. Wij zijn 6 dagen per week geopend; maandag t/m zaterdag van 10.00 uur – 17.30 uur. iPhone reparatie? iPad reparatie? Samsung telefoon reparatie? Samsung tablet reparatie? Overige telefoon reparaties? Overige tablet reparaties?

Telefoon reparatie direct aanmelden? telefoon scherm reparatie?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.